ERTUĞRUL GAZİ ORTAOKULU SWOT ANALİZİ
|
|
|
||
GÜÇLÜ YÖNLER (G) (STRENGHTS) |
ZAYIF YÖNLER (Z) (WEAKNESSES) |
FIRSATLAR (F) (OPPORTUNİTİES) |
TEHDİTLER (T) (THREATS) |
|
|
1. Milli eğitim bakanlığının tarafımıza tahsis etmiş olduğu filtreli (korumalı) internet ağından faydalanmamız. 2. Bilişim sınıfımızda öğretmen kontrolünde bilgisayar ve internet eğitimi uygulamamız. 3. Bazı öğretmenlerimizin yardımıyla ve kontrolü altında öğrencilere e-güvenlik kurallarına uygun dijital kaynakları kullandırmamız. 4. Bilişim teknolojileri,sosyal bilgiler, ingilizce derslerinin müfredat programlarında e-güvenliğe yer verilmiş olması. 5. Rehberlik servisimizin "siber zorbalık ve bilinçli teknoloji kullanımı" ile ilgili öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik eğitim ve broşür çalışmalarını yapması. 6. EBA destek noktası olan okulumuzda güvenli internet kullanımına Milli Eğitim Bakanlığının destek vermesi. 7. Okulumuzun sosyal medya sayfalarında (facebook,instagram) çeşitli filtreleme seçenekleri ile e-güvenliğin en üst seviyede sağlanması. 8. Öğrenciler bilgisayarlarında çalışma yaptıktan sonra herhangi bir zararlı içerik kaydedilmiş dahi olsa bilgisayar kapatılıp açıldığında verilerin silinmesi. 9. Okulda kullanılan dökümanların dijital araçlar içerisinde (usb bellek vb.) korumalı olarak saklanması. 10. e-Güvenlik ile ilgili okulumuzda bir komisyonun bulunması ve güvenlik çalışmalarını yürütmesi. |
1. Öğrencilerimizin ailelerinin e-güvenlik yönünden yetersiz kalmaları. 2. Covid-19 nedeniyle öğrencilerin uzaktan eğitim görmesi sonucu internet kullanımının denetlenememesi. 3. Açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin kullanılmaması. 4. Okulun çevrim içi politikalarının sürekli gelişen teknoloji ve buna paralel olarak ilerleyen dijitalleşmeye ayak uydurmakta zorlanması. 5. Okulumuz personelinin bir kısmının yeni teknolojileri ve web 2 araçlarını kullanmada yetersiz kalmaları. 6. Okulumuzda bulunan etkileşimli tahtaların (akıllı tahta) e- güvenlik tedbirlerinin arttırılması. 7. Okulumuzda kullanılan bazı bilgisayarlarda anti-virüs programının bulunmaması.
|
1. Okul dışından e-güvenlik uzmanlarının çağrılarak eğitim seminerlerinin düzenlenmesi ve yaygınlaştırılması. 2. Online platformlara ilginin artması bazı durumlarda zorunlu hale gelmesi böylece e-güvenlik konularının ön plana çıkması. 3. Covid-19 süreci sebebiyle öğretmenlerin web 2 araçlarını ve diğer dijital platformları kullanmak zorunda kalması ve böylelikle e-güvenlik kurallarını daha iyi öğrenme çabaları. 4. Uzaktan eğitim nedeniyle Rehberlik Servisinin yapacağı çerçeve programa zorunlu olarak "bilinçli teknoloji kullanımının"genel hedef olarak yer almasının eklenmesi. 5. Öğrencilerin denetlenmesi açısından güvenlik mağduriyeti yaşanmaması için Milli Eğitimin uzaktan eğitim kanallarının ( EBA) kullanılması. 6. MEBBİS üzerinden öğretmenler için açılan uzaktan eğitim kurslarının teknoloji kullanımına yönelik artırılması ve faydalandırılması. 7. e-Twinning portalında veya il, ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından uzaktan eğitim ve e-güvenlik eğitimlerinin açılması.
|
1. Online platformlara yeni dijitalleşme çağında ilginin artması. 2. Velilerin uzaktan eğitim sebebiyle öğrencilerin ekran bağımlılığının artması konusundaki endişelerinin oluşması. 3. Uzaktan eğitim ve dijitalleşme ile birlikte siber tehditlerin artması. 4. Öğrenciler arasında siber akran zorbalığının yagınlaşması. 5. Uzaktan eğitim araçlarını yeterli düzeyde kullanmayan eğitimcilerin derslerinin sabote edilmeye açık hale gelmesi. 6. Ders sırasında görüntü açma mecburiyeti durumlarında öğretmen ve öğrencilerin siber zorbalığa maruz kalabilmesi (sosyal medyada görüntülerinin izinsiz paylaşılması gibi). 7. Sosyal medya ağlarının bilinçsiz ve çok kullanılması sebebiyle güvenlik tehditlerinin artması.
|
Adres:
Bosna Hersek Mahallesi Tunceli Sk.No2 SELÇUKLU/KONYA
Telefon
0332 2410326